למצוא עבודה אחרי גיל הפרישה – אתרי משרות לפנסיונרים

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

על פי החוק נכון לשנת 2017 גיל הפרישה בישראל עומד על 67 לגברים ו-62 לנשים. יש המחכים ליציאה לפנסיה בקוצר רוח וחוששים מהעלאה נוספת של גיל הפרישה, עם זאת, לא כולם נלהבים מההזדמנות לצאת לגמלאות. בחלק מהמקרים מבקשים בני הגיל השלישי להמשיך לעבוד במקום עבודתם הנוכחי, אם כי ההחלטה בעניין נתונה בידי המעסיק שאינו תמיד מוכן להמשיך להעסיק את העובד לאחר גיל הפרישה המוגדר בחוק. באופן זה מוצאים את עצמם רבים מושלכים מעולם התעסוקה ללא אפשרות להמשיך בעבודתם. אפשרות חלופית העומדת בפני הגמלאים היא מציאת מקום עבודה אחר, אשר מוכן יהיה להעסיקם גם אחרי גיל הפרישה. למראית העין אולי תישמע אפשרות זו מופרכת מיסודה, שהרי מרבית המעסיקים נותנים עדיפות לחבר’ה צעירים ושוללים מן היסוד אפשרות של העסקת פנסיונרים. אך כמו שאומרים: “מי שמחפש – מוצא”. ישנן דרכים מגוונות לאיתור משרות לפנסיונרים: החל בדרכים מסורתיות של חיפוש במודעות רחוב ומודעות בעיתונות המודפסת, פניה אל חברות השמה וחברים בבקשה לסיוע וכלה בדרכים יותר מודרניות, דוגמת אתרי משרות לפנסיונרים באינטרנט.

 

אתרי משרות לפנסיונרים – יש חיה כזאת?

הלכנו ובדקנו – מסתבר שלצד האתרים הגדולים והפופולאריים לחיפוש עבודה (AllJobs, JobMaster, דרושים וכו’) פועלים אתרי נישה המרכזים מגוון משרות לפנסיונרים המחפשים עבודה גם אחרי גיל הפרישה. להלן מספר דוגמאות לאתרים שיסייעו לכם באיתור המשרה המועדפת עליכם:

 

דרוש ניסיון – פורטל התעסוקה לאזרחים מבוגרים

האתר “דרוש ניסיון” הוקם במסגרתו של מיזם משותף של המשרד לשוויון חברתי והעמותות “והדרת” ו-“מטב”. הפורטל מציע לבני הגיל השלישי, המעוניינים לחזור למעגל העבודה, פלטפורמה נוחה לאיתור משרות לפנסיונרים. בנוסף, יכולים המעוניינים בסיוע וליווי צמוד יותר לפנות אל מוקד הטלפוני ולקבל ייעוץ מקצועי בכל שלבי חיפוש העבודה. פרט לכך, מציעים יזמי הפרויקט מגוון סדנאות הכנה לחזרה לשוק העבודה וקורסי היכרות עם המחשב.

 

סבא-בא

האתר משמש כפלטפורמה אינטרנטית המשמשת לגמלאים המעוניינים להמשיך לעבוד להציג את כישוריהם והשירותים, אשר אותם הם מעוניינים לספק. מעסיק המעוניין לאתר עובד עתיר ניסיון ובעל וותק של עשרות שנים יוכל למצוא באתר את העובד המתאים וליצור עמו קשר. נכון להיום האתר סבא-בא מונה כ-500 גמלאים רשומים. למרות שהאתר אינו מתיימר להציע עבודות, אלא מופנה למעסיקים, בחרו מייסדיו בכל זאת לכלול בו עמוד עם הצעות עבודה המיועדות לבני הגיל השלישי.

 

המרכז הרב תחומי לגילאי 60+ לתעסוקת מבוגרים

גם באתר האינטרנט של המרכז הרב תחומי לגילאי 60+ לתעסוקת מבוגרים ניתן למצוא לוח דרושים המרכז מגוון משרות לפנסיונרים. מטרתה של התכנית לספק פתרון תעסוקה מיטבי לבני גיל הזהב בהתאמה לרקע וניסיונם המקצועי. במקביל לפעילות ההשמה, שואפים יזמי התכנית ליצור מהפך תפיסתי בקרב המעסיקים ולשכנעם בכדאיות ההעסקה של בני 60+.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme